انتخاب سایز لوله فلکسیبل انتقال هوا

نحوه محاسبه سایز لوله فلکسیبل

همواره انتخاب سایز لوله فلکسیبل انتقال هوا یکی از موارد بسیار مهم در کانال‌کشی ساختمان به حساب می‌رود. برای این منظور می‌بایست ابتدا مساحت و ارتفاع اتاق‌ها را اندازه‌گیری کرده و سپس با توجه به شرایط مورد نیاز برای تهویه و جدول زیر سایز لوله فلکسیبل را بر اساس نرخ جریان هوای لازم برای تهویه مناسب اتاق‌های خود انتخاب کنید. مثال زیر می‌تواند به شما برای انتخاب سایز لوله مناسب راهنمایی کند:

انتخاب سایز لوله فلکسیبل انتقال هوا

قدم اول

عرض و طول اتاق را اندازه بگیرید. همچنین ارتفاع اتاق را از سقف تا کف اندازه گیری کنید.

قدم دوم

سه اندازه به دست آمده از مرحله اول را در هم ضرب کنید تا حجم  اتاق مشخص شود. به عنوان مثال ، اگر یک اتاق 10 فوت عرض ، 12 فوت طول و 8 فوت ارتفاع داشته باشد ، 10 را در 12 و سپس در 8 ضرب کنید در نتیجه حجم اتاق 960 فوت مکعب به دست می‌آید.

قدم سوم

در این مرحله حجم به دست آمده را در تعداد دفعاتی که می‌خواهید هوا در هر ساعت در اتاق تهویه شود ضرب کنید. برای مثال اگر انتظار دارید هوا 4 مرتبه در هر ساعت تهویه شود 960 را در 4 ضرب کنید که نتیجه می‌شود 3840.

قدم چهارم

پاسخ خود از مرحله سوم را به 60 تقسیم کنید تا CFM* را محاسبه کنید. در این مثال ، 3840 را به 60 تقسیم می‌کنیم که نتیجه می‌شود 64.

* اصطلاح CFM مخفف عبارت “فوت مکعب بر دقیقه” است ، اصطلاحی است که برای توصیف نرخ جریان هوا از لوله فلکسیبل استفاده می‌شود.

در نتیجه سایز لوله انتقال هوا مناسب برای این اتاق با توجه به جدول زیر، 6 اینچ می‌باشد.

شرکت نسیم سهند نوین افتخار دارد که انواع لوله فلکسیبل انتقال هوا را در تمامی سایزهای استاندارد تولید می‌کند. برای مشاهده محصولات ما اینجا را کلیک کنید.

انتخاب سایز لوله فلکسیبل انتقال هوا

اشتراک گذاری:

Leave a پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *